Barbara--Nelleke--Wijbrand.reismee.nl

Nu zitten we bij Tibirias

Vanmorgen natuurlijk weer heerlijk ontbeten. Van te voren nog even pootje gebaad in den zee voor ons hotel. Barbara en Nelleke waren reeds de koffers aan het pakken en stonden bij terugkomst van mij al kant en klaar in de hotellobby.

Voor we vertrokken was er natuurlijk iemand te laat, dus dat was weer lachen geblazen. Maar toen waren we eindelijk compleet (Andreas telt elke keer hoeveel mensen er in de bus zitten)

Onderweg werd het meteen gezellig, want we kregen allemaal een petje!!!Wij hebben deze beschikbaar gesteld voor onze bewoners en natuurlijk aan ons Perry, die we erg missen.

Afijn on s eerste stop was CAESAREA MARIS door de oude Herodes, wie kent hem niet, gebouwde diepzeehaven, compleet met Romeins theater, een paardenrenbaan en restante van een aquaduct. (jo, we praten hier over bouwinvloeden van de Romeinen,Kruisvaarders en Byzantijnen)

Van Caesarea gingen we naar het Karamelgebergte, waar we een kaarsje hebben gebrand in de grot waar de profeet Elia zou hebben geleefd.

We werden al aardig hongerig toen we de tuinen van Baha'i mochten aanschouwen. Dus hierna gingen we naar een verrukkelijk restaurant waar we een broodje falafel hebben genuttigd, en een uitgebreide salade. Iets waar de Big Mac in het niets verdwijnt!!! Dus Koperwiek 4, we nemen geen genoegen met de plastic bakjes sla van Daily fresh!!!!!

Na een volle buik togen wij naar het stadje Akko, waar het loofhuttenfeest aan de gang was, dus het pittoreske stadje was propvol met feestgangers, museums gesloten, maar wel bere gezellig. Ook weer heerlijke hapjes te koop, een soort pindarotsjes, helaas mochten i.v.m. met het tijdgebrek niets kopen!!!

Hier kropen we de bus weer in om door het Rifvallei naar de oudste kibboets van Israël te gaan, waar we drie nachten verblijven. De accommodatie is eenvoudig, we zitten in huisjes waar de vroeger de werkers van de kibboets in sliepen. Echter de kibboets zijn geprivatiseerd, dus de romantiek is verdwenen, naar men zegt

Annemarie

Wat jammer dat je in de kiboets de handjes niet meer hoeft te laten wpperen om een eenvoudige doch voedzame maaltijd te bekomen. Toch?
Groetjes,

Perry

Hartverwarmend om te lezen dat jullie zelfs in het verre Israel aan de 10e bewoner denken. Maar missen jullie nou het pispaaltje of toch mijn gezelschap. Nou ja, maakt niet uit het is een fijn gevoel om gemist te worden, om welke reden dan ook. Oke 3 muskies ook voor dadelijk weer een hele fijne, gezellige, leerzame, spirituele dag toegewenst. Maak er een feestje van (zal lastig zijn zonder mij, dat snap ik wel).

Elke

hoi allemaal.Klinkt erg leuk allemaal!!
Geen zorgen om Perry we houden hem in de gaten en zorgen dat hij niks te kort komt!!
Sorry Perry als je dit leest!!!!!!!!!!
Veel plezier en de groetjes aan de rest!!

dorien

ben benieuwd hoe het slaapt in de Kiboets.
Leuk smsje Nelleke, fijn dat je het goed naar je zin hebt, kids zijn vandaag naar Efteling geweest,

Liefs je zusje lief

JP

Ik wordt er gewoon weemoedig van als ik jullie reistweeds lees. Zou er zo graag bij willen zijn.
In het oude huis hier op terrein Provi ooit gebouwd onder toeziend oog van broeder Rineus en seravinus is er maar weinig aan zonder jullie. Ik lees de verhaaltjes en wens jullie alle plezier toe. PS hebben al die joden zo een kromme neus????

Hamba