Barbara--Nelleke--Wijbrand.reismee.nl

On tour 2

Vanmorgen vroeg den bus in, er kwam natuurlijk weer iemand 15 minuten later aankakken. Leve de groepsreis!!

Afijn wij togen naar de bekende? Doopplaats Yardenit aan de Jordaan. De denk hier aan een flinke rivier, maar je moet toch denken aan de Dommel rondom Eindhoven.

Het was me daar een feest van vanjewelste, mensen in witte gewaden werden daar aan de lopende band gedoopt. Vooral de doopdelegatie uit Brazilië as behoorlijk vrolijk bezig, er werd na de doop door de padre met snoepjes gegooid?!. Ondanks dit alles was het toch een indrukwekkend schouwspel.Een van onze medereizigers ging met z,n voeten te water en zie twee tenen aan elkaar, zie foto!!!!!!

Maar we moesten weer verder naar Bet Shean, waar wij de oude stad bezochten, tenminst6e wat er van over was. (Romeins-Byzantijnse bouwstijl)

Hier heeft Barbara in het coluseum een lied ten gehore gebracht (cd's hiervan zijn bij mij te bestellen)Verder was er natuurlijk den boom op de heuvel, die decor was in de film 'Jezus Christ Superstar' Nadat eerst nog mensen moesten pinnen, terwijl in de bus moesten blijven zitten met een Mac op 20 meter afstand, dat was afzien!!!!!

In de bus zitten wij helemaal achteraan, zodat we iedereen goed kunnen observeren, We moeten soms om de kleinste dingen die we zien lachen, Waarop dan een paar mensen licht geirriteerd om kijken, zodat ons lachproces weer wordt versterkt

Toen togen wij via de resten van een zeer oud stadje, waar wij wederom weer heerlijk en uitgebreid hebben gegeten. (De onderkinnetje van Barbara is inmiddels weggemasseerd), naar Nazareth. Hier bezochten we de kerk/grot waar Maria M. van den engel Gabriel ten gehore kreeg van haar toekomstige onbevlekte ontvangenis. Heel indrukwekkend!

Vervolgens gingen we naar een soort openluchtmuseum ten tijde van Jezus. Nu dit viel tegen een ezel flink vastgebonden aan een pre historisch apparaat om olijfolie te persen, Hannie die aan het weven was (Onder grote belangstelling van Peppie en Kokkie). Kortom had was niks. We kregen nog een aardwerk olielampje cadeau. (Ik kreeg meteen de exemplaren van Barbara en Nelleke erbij. Zodat jullie een idee krijgen hoe dat er uit zag?

Vanavond wederom, het wordt saai, heerlijk gegeten en gedronken.

Laughing

Maja

Jullie hebben weer een hoop meegemaakt. Ik geloof dat vooral het groepsgebeuren veel indruk maakt. En wat kan die Andeas een gedaantewisselingen ondergaan, het lijkt wel een wonder!!
Weer een fijne dag vandaag en geniet van het fijne weer, hier is het herfst.

Astrid, Jesse en Siemjan

Je zou toch verwachten dat Big Mac's niet kosjer is; het is van kunst koeien gemaakt.
Ik zie dat jullie het mooi hebben. Ik ben benieuwd naar de temperatuur; hier is het bagger. Hoe bevallen de Israelieten: zijn ze vriendelijk, etc.
Overigens heeft Krijn ook getekend.

Perry

Zo ik heb even een rustdagje genomen, het schrijven van die reacties is ook hard werken. Hopelijk maakt de doop van jullie (nog) betere mensen. Dat zullen de bewoners hard nodig hebben. Jammer dat er geen foto's van zijn. Hou je het nog uit bij de meisjes Wijbrand of zoek je al meer contact met de andere leden van het gezelschap. En ik ben erg benieuwd of de moeder van Nelleke gelijk heeft, naast 2 tenen ook 2......? Nou musketiertjes, ik zal de komende dagen maar weer veel werken, want er zijn collega's die zitten liever in het buitenland zich een slag in de rondte te eten en te drinken. Maar het is jullie van harte gegund. Maak er weer een fraaie dag van en hou ons op de hoogte.
PS Ik kijk uit naar de foto's?video van Petra en de Dode zee.

José

Jullie denken toch wel veel aan ons, missen jullie ons zo erg of lijkt dat maar? Zo te zien hebben jullie het erg zwaar en het eten? Geen Mac he?
Fjine reis naar Jordanie en Nelleke ik verander de dienst in december.
veel plezier en snuif de cultuur op, groetjes

Hamba