Barbara--Nelleke--Wijbrand.reismee.nl

Haastige spoed is zelden goed, behalve alss je kakken moet! 2

Daar zijn we weer, ook ditmaal bij de Mac, want daar kan je het beste internetten. In het hotel kon het ook wel maar via allerlei onbeveiligde sites, waar je met creditkaart betalen kon. En hier kost het maar een ,milkshake. Het is nu de laatste dag hier in Israël en ik heb me een rustdagje veroorloofd. Barbara en Nelleke zijn met het gezelschap een dagje naar Betlehem `gezellig met de groep. Gisteren zijn zijn we naar Masada geweest een fortificatie uit de tijd van Herodus. Wel mooi met een kabelbaantje omhoog, waar we buiten de ruïnes de zoveelste mozaïekenvloer zagen. Van tevoren waren we bij een bron geweest in een soort canyon. Advies van de gids neem veel water mee, hoofddeksels voor de brandende zon, voor de lange wandeling. NU dat moest je weer nemen met een korreltje zout, want we Zaten na een kwartiertje weer in de bus. Op naar de Dode Zee.

Eerst natuurlijk een heerlijke lunch met een enorme sortering toetjes!!!!Smullen dus. En of het nu kwam door de toetjes of door het zoutgehalte in de Dode zee, maar we dreven!! Een enorme rare ervaring, het water voelt6 heel zacht aan, want al een vreemde gewaarwording is. Hierna nog gezellig met Carla en zus nog een colaatje gedronken.

En toen weer terug met de bus naar Jeruzalem nar heet Ceasarhotel. Overigens een 2 sterren hotel met 4 sterren allures. Duurt uren voordat je wat te drinken krijg (bar is nooit bemenst), Bij Nelleke en Barbara, waren er nog wat haarsoorten van verschillenden allure aangetroffen en ik zit in een klein kippwenhokkamertje. Om bij het raam te komen moet ik over mijn koffer springen.

OM met Barabara´s woorden te spreken een schitterend hotel met uitzicht op de Olijfberg?!

Maar het eten is heerlijk, elke avond weer en best gezellig, elke avond komen er andere reisgenoten bij ons aan tafel zitten, met andere verhalen.

Gisteravond in het King David hotel, waar alle aardse beroemdheden logeren een kopje koffie gedronken. Lekker chique!De rest van de groep ging naar een folkloristische dansavond!

Maar ik stop, ik krijg net een smsje dat Barbara en Nelleke in Betlehem Zijn gearriveerd

Christien

Morgen 'n goede terugreis!!!!!
Heb genoten van jullie verhalen en foto's.
Groetjes

Hamba