Barbara--Nelleke--Wijbrand.reismee.nl

Op weg naar Petra

We zijn vanmorgen vroeg vertrokken uit de kibboets. Met de bus richting Jordaanse grens, duurde een hele poos, maar verliep uiteindelijk vrij soepel. Jr kwam meteen in een hele andere wereld. Maakte kennis met een hele leuke Jordanese gids, sprak best goed Nederlands en hield van Nederlandse spreuken: Wie niet waagt blijft maagd was de spreuk van de dag. Morgen een andere spreuk...

Na de grens overgang reden we naar de stad Jerash, dit was echt zo prachtig en heel indrukwekkend. De mooiste opgravingen uit de Romeinse tijd, zie onze foto's. We konden foto's blijven maken. De mensen ontzettend aardig en vriendelijk, een verschil met de mensen uit Israël. Lunch was overheerlijk, lekker brood, salade en humus. Recept volgt nog!

Daarna begon de rit richting Petra, duur 4 uur, maar wel de moeite waard. Ook vanuit de bus prachtige vergezichten over de woestijn. De dessert Superhighway richting Akaba was werkelijk fantastisch en plezierig. Aangekomen in Petra slapen we vanavond in een 4 sterren hotel, dat is toch wel fijn na 3 nachten in de kibboets(kippoets)

We voelen ons ge-upgrade! Daar waren we ook wel aan toe.

De kamers zijn mooi en het 1e avondmaal was super.

Maja

Als de eerste indruk van Jordanie al zo goed is dan belooft dat nog wat voor Petra! Dus ook nu weer veel plezier er geniet ervan. En veel foto's maken zodat wij het straks ook nog een beetje kunnen meemaken.
Groetjes

Lia

Leuk om jullie verhalen te lezen.
Geniet ervan!!

Groet!
Lia.

perry

Dit is een speciale dag: Petra. Wijbrand hou de camera stand bye want wij willen niets missen van de ezel\paardentocht en de wandeling. Om jullie even blij te maken het is hier vriiwel winter, gruwelijk koud, dus jaloers, ja best wel. Genieten jullie weer van een bijzondere dag en geniet van de luxe van het hotel en het, niet onbelangrijk, eten en drinken. Tot gauw.

Christien

Ik geniet iedere dag van jullie verhaal en foto's!!!!
Toch gezellig zo'n groepsreis????????
Geniet nog.
Groet!

Linda Engelem

Mooie foto's!
De stad Jerash lijkt me inderdaad erg mooi en indrukwekkend.
Geniet nog maar lekker daar van de warmte, want hier is het inderdaad erg frisjes!

Groetjes, Linda

Hamba