Barbara--Nelleke--Wijbrand.reismee.nl

Haastige spoed is zelden goed, behalve alss je kakken moet!

Vandaag de toch terug naar Israël. We gingen via Krake, waar wij het Kruisvaarderskasteel uit 1142 bezochten. Ons Nelleke dacht aan een min i Versailles en had haar ballerinas aangetrokken. Dus wij moesten haar dragen (beurtelings) over den rotsblokken dragen. Natuurlijk weer prachtige uitzichten over de woestijn. Toen togen we naar Madaba, daar was een schitterende mozaïekvloer (Wij kunnen geen mozaïekvloer meer zien en ruiken) De buiken begonnen toen te knorren van ons drieën, het was weer lekker. Edoch eentalig medereizigers had flinke last van buikloop hierna. Onze gids zei dan ook de wijze woorden `Haastige spoed is zelden goed, behalve als je kakken moet`

Toen weer urenlang in de bus gezeten naar de grens De controle aan de Jordaanse grens ging vrij vlot, maar de Israëliërs lieten ons urenlang wachten. Nelleke werd flink ondervraagd en terecht.

Om acht in het hotel, eten en slapen

De volgende dag betonen we in Jeruzalem en wel op den Olijfberg. Weer natuurlijk een prachtig uitzicht, honderden treden bewandeld, urenlang gelopen, duizenden kerken bekeken, klaagmuur bezocht en heeeeeerlijk broodje falafel genuttigde.

Het imodiumgehalte was inmiddels tot recordhoogte gestegen (Niet bij ons, wij aten gewoon door)

´s Avonds op eigen houtje naar Jeruzalem gegaan met de tram, een hele nieuwe tramlijn die gratis nu nog gratis reed voor proef. Heerlijk je even los te voelen van de groep, het groepsreizen is een speciale manier van reizen, die wij niet kennen.

De volgende ochtend met de bus weer naar het oude centrum, waar we via de Mestpoort de stad binnen kwamen. Het was een chaotische dag vandaag qua organisatie, niets liep zoals bedoeld was....Tempelplein was gesloten, de bus stond vast in de stad door alle drukte. Een gedeelte van via dolorosa (kruisweg) gelopen. De dag afgesloten bij de graftuin, barbara liep nog mee voor de foto´s Nelleke en wijbrand verlieten de groep en gingen met de tram terug naar het hotel waar een uurtje later de rest aan kwam kakken.Met een aantal medereizigers nog munt/theetje gedaan in de lobby.

Wordt vervolgd. Morgen gaan we naar de dode zee, alles is al geschoren, nou ja alles, benen en oksels. Dan prikt het morgen niet zo......

Jan en Liza Flendrie

Barbara, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je lieve grote dochter . 17 jaar ! We hebben vanmorgen koffie met heerlijk gebak gedronken en gegeten . De middag was voor de jongelui. Wat hebben jullie een fantastische reis , geniet nog maar even met volle teugen. hartelijke groeten Opa en Oma.

Angelie

Barbara, heel hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Elise.Jaap heeft haar vanmorgen lekker verwend met een ontbijtje op bed. Echt heel schattig die twee,ze doen het zo goed! Ik ben de dagen af aan het tellen om de verhalen persoonlijk van je te horen. Dikke kus van Sjef,Marloes,SjorsAngelie en teckelpup Saartje xxxxxxx

Maja

Nog een paar dagen en dan zijn jullie weer helemaal los van de groep, dus dat houden jullie nog wel vol. Geniet nog even van al het mooie daar en natuurlijk de heerlijke temparaturen!! Hier komt de winter eraan het komend weekend wordt de klok verzet, dat is wel lekker een uur langer slapen. Ik zie jullie donderdag op schiphol. Liefs Maja
ps Barbara proficiat met de verjaardag van je (bijna) volwassen dochter

nel & rené

dag Wijbrand en reiscompanen,
wij reageren wat laat op jullie leuke reisverhalen en foto's omdat wij zelf ook een weekje weg zijn geweest. Maar zo te lezen hebben jullie het goed en maak je een mooie reis, alleen kunnen enkele titels van jullie verhalen wel wat verfijnder (toch?)
Het is leuk om elkaar snel weer te zien en bij te praten.
geniet nog van de laatste dagen,
groeten, Nel & René

Therese

Wauw, mooie dingen gezien en meegemaakt! En die ballerina's, ze kleurden wel leuk bij de broek hoor!
Geniet nog van de laatste dag en een hele goede terugreis gewenst. Thuis hoor ik de verhalen graag nog eens live.

Hamba