Barbara--Nelleke--Wijbrand.reismee.nl

Allemachtig prachtig mijn kameel is drachtig

Vanmorgen in den vroegte vertrokken wij, na een uitgebreid ontbijt naar Petra. Het was berekoud, dus de fleece-jacks gingen aan, Na een kwartiertje rijden, wat heel gezellig was. Wanneer jee de busreis begin met 'begin de dag met een dansje' de gids door de speakers laat schallen , kan je dag nietmeer stuk, ij

Na een kwartiertje waren we op de plaats van bestemming en volgde de ruige wandeling, met de koperen ploert, die steeds feller scheen, kwamen we via een nauwe kloof, na 8 kilometer bij de eerste façade, de Schatkamer, wat ook meteen de mooiste was.

Na dit aanschouwd te hebben vervolgde wij deze tocht, omringt door armoedige ezels en zwetende paarden maar mooie uitgehouden gebouwen/figuren zien in de rotsen.

Tot de middag was het een dynamisch groepsgebeuren, daarna werden we vrijgelaten. Wat inhield meteen zitten en lunchen. Barbara en Nelleke hadden nog de moet om naar de Koningsgraven te klimmen(200 treden), kon ik weer op de tassen passen.

Hierna heeft Barbara voor haar broertje een half uur stenen uit de schatkamer zitten hakken, kon ik natuurlijk weer meedragen. Het was voor velen een pittige dag, maar wij waren in topkonditie!!

Dorien bedankt voor gymschoentip!

Het was een adembenemende, fantastische, ontroerende beleving. Nummer 1 voor ons!!!!!!

Toen weer terug naar de bus, maar eerst nog een Arafatsjaal en Jordaanse vlag gekocht

PROBLEMEN MET FOTO, ZE VOLGEN NOG

Reacties

Reacties

jo mans

Wat een ervaring toch! Foto's geven natuurlijk mooie indruk, maar de werkelijkheid is natuurlijk iets wat je moet ervaren, en niet uit kunt leggen. We blijven jullie natuurlijk "volgen". Groet Niels en Jo

Taiga

Ik ben er eindelijk weer, heb al de tijd niks van me kunnen laten horen omdat de KPN mijn verhuizing van telefoon en internet dusdanig heeft geregeld dat ik een nieuwe aansluiting zou krijgen op mijn antikraakpand dat volgende maand gesloopt gaat worden. Echt logisch maar niet heus FTH, KFC en Mac Donalds zijn beter dan een kilo telefoonkabels die vanuit Utrecht naar hier een Tango dansen! En ik had me zo verheugd om elke dag mee te genieten en vooral een reactie te geven! Misschien is Barbara er wel blij mee want die is natuurlijk vreselijk bang dat ik rare en dus ware dingen over haar vertel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Barbara dus ook een fleece-trui heeft meegenomen (als ze die al heeft), ze heeft wel een joling-outfit maar normaal gesproken durft ze daarin niet eens de voordeur mee open te doen (of ze doet alsof ze de oppas is, scheelt collecte-geld).
Verder vroeg ik me af of die kamelen geen problemen hebben met die 1/2 v/d 1/2 paardenharen schoentjes, alhoewel ze wel een schutkleur hebben, je kan je nog altijd als soldaat voordoen daar. Nou Bar, Nelleke en Wijbrand, ik wens jullie nog veel plezier, en ik probeer alles zoveel mogelijk te volgen. Liefs Taiga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba